Monday, July 22, 2013

Jerebu kay? Jerebu.

ASSALAMUALAIKUM

kay, disebabkan aku malas nak pergi google bagai gambar pendahuluan. Jadi melopong jelah eh, entri ni :P Haha.Okay, actually , aku memang macam agak bosan hingga takde idea nak update apa apa . Tapi disebabkan oleh minggu lepas aku takde update apa apa, maka dengan ini....untuk dijadikan bahan bacaan korang , akan ku gagahi juga . HAHA . Kay ayat aku tak boleh blah.

Disebabkan bulan ni bulan RAMADHAN . Seperti biasa , lepas dah makan Sahur tu haaa , memang aku tak boleh nak tahan dah.. Habis Sahur, SUbuh menjelma , lepas dah Subuh(SOLAT) , memang bantal akan memanggil aku,. Ditemani dengan belaian Kipas siling. Haaa , memang takkkan ah , aku nak sia siakan peluang yang berbaki 3 jam lagi sebelum nak ke sekolah. Bila dah masuk bilik.Badan gatal gatal, macam kena gigit tapi aku tak tahu apa yang gigit badan aku. Dan aku pun tak tahu manis sangat ke darah aku. Ahh malas nak layan. Aku pun berganjak , pergi ke lantai. HAHA . Sejuk kay. Sedap. Yelah baru pukul 6.30pagi duh..

Tidur punya tidur , mimpi pun aku tak layan . Maybe yang indah atau tak , entah aku tak hengat.. Mungkin aku mimpi macam mana kehidupan aku yang akan datang , waktu tu dah ada kereta ferari 1 , moto EX5 1(Kay zat, Hidup kau ni tak betullah)... Kay abaikan.. Sedar sedar , mak kejut .. "Aizat, dah pukul 11.30". Ohh My Yoona ...Haha . 11.30 derrr , masuk sekolah 12.30. Kay pening. Nasib baik berbaki lagi 1 Jam.

*                            *                               *

Masuk sekolah , gua tension , yelah ada perhimpunan , nasib baik perhimpunan TAKDE. Kay, aku suka moment itu. Masuk kelas , Bakri cakap. "Jerebu" Aku tak layan. Bakri cakap "Zul , Jerebu" Aku pandang dia. Bakri cakap, "Aku harap esok cuti" Aku terus pusing badan pandang pandang luar cari KLCC, "Eh, aku pun harap cenggitu".

Bermula dari saat tu . asyik asyik aku pandang luar je. Haha . Yelah . keluar keluar nak pergi Surau pun dah nampak kelabu kelabu kabus. Kay, pedih kay mata. Dahlah waktu tu baru lepas belajar Math . Tension derrr. Rasa tak tertanggung. HAHA

*                            *                               *

Habis sekolah . Cari cari kot kot abah dah datang ke belum,tunggu 2 minit cenggitu.. Abah takde lagi.. Aku dah rasa macam down .. Nak kena bertapak pulak .. Haih , baik AKu solat dulu. Haha. Usai aku solat , aku jalan dnegan muka penuh kekecewaan , tiba tiba mata aku ternampak sesuatu.. EH OFKOS MACAM KABUS KABUS, disebalik kabus yang macam dah nak smapai Genting highland tu , aku nampak ABAH. HAHA . Dengan semangatnya aku lari pergi kat abah . :3

Pergh , naik motor aku pejam mata sekejap sekejap buka. Smapai rumah sebelum berbuka , Aku menghadap komputer. Sambil mengharap akan pengumuman tentang cuti esok. HAHA . Dah selesai Maghrib , fokus depan TV , Fuyyo , topik Utama pasa IPU 4 kawasan tidak sihat.. HAHA . Yang tercalon KL , tengok tengok 110 je IPU KL. Kay. Hampa sangat. Sia sia je DUH RASANYA..

Kaylah tu je nak cakap. AKu kecewa sebab esok tak cuti. Ngeeeee.. ~ Kaybye

ASSALAMUALAIKUM, JUMPA LAGI DI POST AKAN DATANG

No comments: