Friday, August 2, 2013

Terkejut ke bang ?

Free | via Tumblr
ASSALAMUALAIKUM

Haa , tetiba rajin pula nak update blog pagi pagi buta ni.. Ya lah, sebagai penebus kesalahan aku kat korang.HAHA,haritu aku dah cerita pasal Emma Maembong tetiba. Kay jangan layan pasal tu. HAHA. Kay, direct to the point. lalala~

Semua pelajar di MALAYSIA, terutamanya(Memang) form 1 dan form 2 telah dikejutkan bangun lebih awal pada hari SELASA . Haaa ni dah tetiba. kay CANCEL . Semua pelajar di MALAYSIA, terutamanya(Memang) form 1 dan form 2 telah dikejutkan dengan satu berita sedih , kay bukan sedih TAPI SERONOK. EXAM PISA dan TTIMS pada hari selasa bersamaan 30 Julai haritu.. Haa , kepada budak form 1 form tu, korang jangan wat muka annoying kau. Aku tumbuk kang. HAHA.

Haha , waktu pengumuman dibuat . Ada suara suara merdu yang meluahkan perasaan .. Seperti contoh "Aduh , baru rancang sakit perut esok" kay. MENGARUT .. -_-

Berbalik kepada usul kita .. Ayat aku apasal macam tu . Hmmm , Kay, sekolah aku buat pengumuman tu hari Jumaat iaitu pada 26 Julai bersamaan antara hari terbesar Umat Islam.. Nak taknak memang kena ....... DENGAR.

Pada mulanya , aku berhasrat untuk TIDAK hadir ke sekolah pada tarikh yang telah dinyatakan tadi.. KERANA, disebabkan oleh .... "Ujian ini adalah ujian dimana hendak menguji tahap IQ rakyat MALAYSIA.. FYI , soalan pada kertas ujian ini, berdasarkan soalan dari tahap international(aku tak tahulah btul ke idak international tu)" . Haha , So thats why aku rasa macam hmmmph malas gila nak datang .

"Amirul, esok kau datang tak?"
"Entahlah, mungkin, sebab aku nak tengok juga soalan dia macam mana"

Kay , Amirul antara budak bijak dalam kelas aku. HAHA , dan aku .. JANGAN TANYA .. Kay, berbalik semula , Kalau dah bijak tu mesti nak cabar diri dia dengan soalan yang TERLAMPAU BIJAK. Jadi aku pun mengambil LANGKAH BIJAK, yang kononnya aku ni BIJAK, aku pun datanglah ke sekolah dan ambil SOALAN BIJAK tu .. Haaa... BIJAK memang BIJAK.

Sekolah kami , ambil paper MATH dahulu , selama 45 minit , kemudian Sains 45 minit juga . Dapat je kertas Math , tanpa rasa cuak , dan muka tersengih macam baru dapat couple aku pun selak muka surat pertama. Ahaaaaaaaaa , dari muka yang comel tu terus jadi berkerut seribu .. Hmm entahlah .. Soalan dia dah lah BAHASA MALAYSIA sedangkan kami beljar dalam BAHASA INGGERIS, jadi bila dapat kertas cenggitu. Blurr sekeitika, yelah selama ni kitorang tahu Isosceless Triangle tak tahu pula dalam bahasa melayu dia apa . AhaXD kay , abaikan .. Then , overall soalan dia mudah difahami dan mudah untuk dijawab . TAPI aku cuma dapat jawab dalam JALAN KIRA AKU SENDIRI ahh , Tak payah nak berbracket bracket bagai. Kata nak uji minda aku, so aku guna minda aku sendiri. HAHA :P Kay , tak lawak .. Tapi aku tak maksudkan senang, aku cuma dapat jawab 10 soalan macam tu je. HAHA.

Kini tibalah masa yang dinanti nntikan, Musuh Sayang aku. SAINS , awww , rindu nak jawab paper sains. Puih Puih .. Haha . Seperti biasa , bila dah dapat paper sains teruja dia lain macam sikit. Macam apa kau nak tahu ? taknak tahu , lantak.. Macam tak senang duduk tunggu turn nak membuang ayaq besaq . -_- Haha, takleh pakai punya ayat,.

Kay, dah dapat paper sains .. Sebak a.k.a. terharu. Haha, Tapi disebabkan aku duduk sebelah Amirul agak tak takut sangat. Hehe .. *Niat jahat* Okaylahhhhh , paper dia walaupun masuk sampai form 4 punya sukatan .. Bolehlah jawab , TAK , Aku tak kata aku PANDAI. Aku kata macam tu sebab dia ada pilihan jawapan. Muahaha :P Dan bila ada kena buat 'Alasan:-' aku buat tak tahu je dengan benda alah tu.. Mwahaha ..

Then, penghujung kertas dia ada borang soal selidik, aku sebagai soerang pelajar yang menyanyangi sabjek sains aku tanda................ Kay, fikir sendiri. Haha . Then, nak isi form tu ..

"Cikgu, nak isi ke borang kat belakang tu"*CIkgu tak dengar*
"Zat, kau isi, tapi yang sekolah tu, kau buat mana mana MRSM"
"Haha , Betul juga tu MUZ. Haha"

Sengal kay, Sengal......

Kaylah Tu je nak cakap.. Haha . BYE :P haaa, tengok sikit punya panjang aku kasi kau baca. hekhek. HADAP... ~

ASSALAMUALAIKUM, JUMPA LAGI DI POST AKAN DATANG

No comments: