Monday, February 24, 2014

Past VS. Now

Assalamualaikum

Abandoned ferris wheels
Haaa, lama sudah tak aku membebel dekat blog lama aku yang ni, yang telah diubah templatenya dari Simple Template ke Classic Template . Haa amacam ? Cantik kan ? Hehe skin daripada kak Atiqah jaidin . Tersangat awesome skin ni.

Kay, back to the topic kay sayang sayang semua.

1999 , tahun aku lahir, masa itu zaman 1990-an. Segalanya berbeza dengan zaman 2000(sekarang ni). Berbeza dari sudut apa .?

Permainan
Kejar-kejar . Ohh Seriusly , i miss the moment okay . Main kejar, sorok belakang rumah , dalam kotak TV, belakang kereta , semuanya untuk satu tujuan . Hehe, taknak bagi orang nampak dan taknak kasi depa kejar . Kay GAME ni, sama je kut dengan Nyorok Nyorok, dan Police and Thief , tapi cuma Police and thief tu main berkumpulan, dan antara semua ni. hehe aku paling suka main Police and Thief . Aku ingat lagi, time tu bulan puasa, bila bulan puasa, kat sekolah waktu rehat tak tahu nak buat apa . Hehe kitorang satu kelas main benda alah game ni. Walaupun penat , tapi alhamdulillah tak pernah pulak aku curi curi minum air , tapi ada lah juga sesetangah orang yang bila tak tahan, pergi tempat wuduk minum air, sungguh tak bermoral . Haha , kalau budak zaman sekarang aku rasa buat macam tu . Depa pun balik rumah . "Mama, haus nak berbuka." "Tak larat." jadah apa semua alasan keluar . Kay . Mungkin lah jugak sekarang ada pelajar yg tahan sebab depa memang aktif .

Akan tetapi. Kitorang dulu rasanye memang takde langsunglah nak dapat TAB, apa semua tu. Henfon pun memang tak akan dapat wkatu tu . Yang boleh kami dapat tulah ... Yang game betul betulkan kotak tu bagi fix , main bantumi kat 3310 bumper, space impact . haaa (google sendiri) Tak macam sekarang . Ada yang baru umur 2 tahun dah dapat TAB , tab untuk bebudaklah, tapi tu kira okay lagi. Ni haaa, ada tu yang dah dapat TAB 3 dah baru umur 4 TAHUN . KAY sumpah , untung gila hidup kau adik . HAHA , Tu kalau tak belajar pandai pandai tak tahulah nanti kena sumpahan apa . ngenegenegengeneg takdelah . Takde pun IbuBapa yang snaggup nak sumpah anak depa jadi pape , lainlah kalau Ibu Bapa korang tu Ibu Bapa Tanggang . HAHA

Fizikal
Ohhh, I miss the moment bila waktu dulu aku kurus sesangat . Haha , gambar ? Takde . Eh ada, tapi taknak upload , sebab waktu tu muka ni tersangatlah comel , karang korang ingat aku Renesmee ke hape ke, Sorry time tu I'am a BOY now I'm a MAN , ehh Teenage ahh lantak pi. Ngeh . Sekarang , aku gemuk. (First time gua mengaku dalam laman sosial ni. Proud of myself .) Yaa, aku rindu jadi macam dulu. ngeh , hehe dulu cari saiz pun senang , sekarang pun senang je act, cerita gebang . Saiz Alhamdulillah stay Maintain dari darjah 6, Saiz M . Hehe :P


Soo, malas nak cerita panjang , korang tengok jelah blog KEKNIS haaa, apa yang keknis cerita tu , memang aku alami. dan aku bersyukur aku dapat merasai zaman tu, zaman di mana kita dapat kira Bintang Kat langit waktu malam, sekarang boleh nampak ke bintang kat langit malam malam ? Nampak .. Maybe lah 2-3 je , SUSAH ! Bintang dah merajuk kau tahu apa ? HAHA

. uwwwww . c(:
http://inibelogsaya.blogspot.com/2014/01/real-toys-real-joys.html

1 comment:

Siti Khadijah said...

hye berminat join business 1whp . modal serendah rm55 shj . wechat utk tahu lebih lanjut : AforDieja